اخبار ورزقان

اخبار ورزقان
NEWS (((( سامانه پیامکی 50001333334389 ))))
ابزار وب رایگان-ترجمه سایت انگلیسی

عبارتند از :

1) طرح های توسعه مس سونگون (کارخانجات ذوب، پالایش، اسید سولفوریک، تغلیظ 3 ، کود شیمیایی، بچینگ ،سرباره و ... ) که عملیات اجرایی آنها از سال های 88 و 89 آغاز گردیده بود ولی اکنون بیشتر آنها تعطیل یا نیمه تعطیل می باشند.
متاسفانه اکنون بجای این که شاهد تولید و اشتغال جوانان منطقه در این کارخانه ها باشیم ؛ شاهد هستیم که سالن های تولید و سوله های این کارخانه ها اکنون تبدیل به انبار کنسانتره شده است .


2) سد حاجیلر چای که در سال 89 و 90 چندین میلیارد تومان از بودجه ملی کشور دارای ردیف بود در 2 سال اخیر بدلیل نبود اعتبار نیمه تعطیلی باشند.


3) بزرگراه خواجه – ورزقان - خاروانا – نوردوز که از بودجه ملی کشور دارای ردیف و در حال اجرا بود از سال 91 تعطیل گردید؛ در ادامه با پیگیری های استانداری و فرمانداری و با توجه به پیگیری گذشته مهندس علیزاده،در اسفند ماه سال 91 توسط شرکت مس مناقصه برگزار و شرکتی برنده مناقصه شد ولی بنا بدلایلی که همگان می دانند بعد از یک و نیم سال کارشکنی اجرا نشد و مناقصه را لغو کردند و باعث به تاخیر افتادن اجرای پروژه شدند. حالا جای شکرش باقی است که اخیرا توسط شرکت های مورد نظر اجرا می شود.


4) الحاق 1000 هکتار از اراضی خاروانا( اراضی دامنه کوه شهیدلر) به منطقه آزاد ارس که با تلاش آقای علیزاده می رفت که عملیاتی شود به فراموشی سپرده شد. شوراهای دوره سوم شهر خاروانا شاهد این موضوع هستند.


5) احداث شهرک تخصصی مس در اراضی روستاهای گویجه سلطان و علویق که در سال 89 مطالعات آن انجام شده بود به فراموشی سپرده شد. حالا بعد از 3 سال می خواهند پی گیر شوند.


6) احداث سد بکرآباد که مطالعات آن در سال 90 به اتمام رسیده بود؛ به فراموشی سپرده شد.


7) پمپاژ آب از رودخانه ارس به اراضی ازومدل و خاروانا که توسط آقای علیزاده پیگیری می شد؛ به فراموشی سپرده شد.


8) احداث کمربندی مس در ورزقان که اجرای آن از سال 89 شروع شده بود بنا به زیاده خواهی و کارشکنی بعضی ها تعطیل شد.


9) پرداخت عوارض ارزش افزوده مس سونگون به شهرداری ها و دهیاری های شهرستان که در سالهای 89 و 90 مطابق قانون یک و نیم درصد بود و با پیگیری آقای علیزاده به شهرداری ها و دهیاری های شهرستان پرداخت گردید اکنون با این که این ارزش افزوده 8 درصد می باشد؛ بجز موارد اندکی پرداخت نشده و به فراموشی سپرده شده است.


10) احداث سد مسقران که در سال 89 مهندس علیزاده از محل اعتبارات سهم وزیر از موسسه جهاد استقلال برای شروع اجرای آن اعتبار گرفته بود؛ بنا بدلایلی به فراموشی سپرده شده است.


11) احداث جاده برازین و بنه کاغی که قرار بود اجرا شود. به فراموشی سپرده شد.


12) احداث جاده روستاهای اوزی ، طویل و کلم که قرار بود توسط مس احداث شود؛به فراموشی سپرده شده است.


13) باشگاه فرهنگی ورزشی مس سونگون ورزقان که با تلاشهای مهندس علیزاده در سال 88 تاسیس شده بود؛اکنون کجاست!؟دفترش کجاست!؟ تیم فوتبالش کجاست!؟ حمایت هایش از ورزش شهرستان کجاست!؟ از همه مهمتر احداث ورزشگاه و کمپ فرهنگی ورزشی مس سونگون که با تلاشهای نماینده سابق مقرر شده بود احداث آن توسط مس آغاز شود؛ چی شد!؟. شوراهای دوره سوم شهر ورزقان شاهد این موضوع هستند.


14) از احداث شبکه فاضلاب شهرهای ورزقان و خاروانا خبری نیست.


15) عملیات اجرایی سد آغبلاغ - سیه کلان که در سال 1385 آغاز شده بود اکنون تعطیل یا نیمه تعطیل می باشد.


16) مشکل آب شرب روستاهای سیه کلان - کیقال - آقاباباسنگ - آغبلاغ مقرر بود تا سال 92 حل شود. حال آقای نماینده برای حل این مشکل حیاتی چه اقداماتی انجام داده اید!؟؟؟


17) فروش اقساطی سهام مجتمع مس سونگون به ورزقانی ها و باز پرداخت اقساط آن از محل تولید و درآمد خود مس سونگون که آقای علیزاده دستور آن را از وزیر اخذ کرده بود؛ چی شد!!!؟


18) .........

 

19) .........


با تشکر


نظرات شما عزیزان:

قره داغلی
ساعت9:09---7 دی 1393
سلام دوردان حقیقتی سوزلریز

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ شنبه 6 دی 1393برچسب:, توسط آقای کیومرث کاظم پور
تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت خبری ورزقان و روستاها می باشد. | طراحی : پایگاه اطلاع رسانی